GDPR.SK

Vyhľadať
Close this search box.

GDPR a e-mailový marketing v praxi

V prípade úniku dát v spoločnosti môže prísť k narušeniu dôvery medzi firmou a zákazníkom. V Dôvera je však v podnikaní dôležitým elementom, ktorý sa nezískava ľahko a jeho stratou môže prísť podnik o veľa. Úlohou GDPR je okrem iného aj navádzať firmy a organizácie k etickému podnikaniu. Firmy a spoločnosti by mali preto ovládať nariadenia o GDPR a mať procesy v súlade s nimi. Ako na to sa pozrieme v dnešnom článku.

E-mailový marketing

Súhlas zákazníka a e-mailový marketing

Emailový marketing je využívaný spoločnosťami vo veľkej miere. Je to nástroj na predstavenie produktov alebo informovanie o zaujímavej zľave. Avšak úlohou podnikateľa je od zákazníka získať súhlas, aby takúto ponuku obchodník mohol zákazníkovi zasielať. Poznáme takzvaný opt-in súhlas, teda súhlas v rámci webového formulára. Na základe nariadení GDPR sa už začal používať double opt-in, teda dvojitý súhlas, ktorého súčasťou je aj zaslanie e-mailu potencionálnemu zákazníkovi pre druhé potvrdenie súhlasu. Napríklad ak má zákazník záujem odoberať newsletter, musí kliknúť na odkaz a potvrdiť odber. Tento spôsob tiež pomáha eliminovať botov alebo prehliadnutie chyby v zadaní e-mailu.

GDPR a emailový marketing

V prípade, ak firma od zákazníka dostala súhlas na zasielanie ponúk e-mailom ešte pred zavedením GDPR, nemusí o tento súhlas žiadať dodatočne. V prípade, ak sa zákazník predtým neprihlásil a vy zažiadate o súhlas cez e-mailovú komunikáciu, porušíte nariadenie o ochrane súkromia. Organizácia môže dať návštevníkom webu možnosť prihlásiť sa na webe alebo v aplikácií.

Emailový marketing netreba zanedbať

Súhlasy na zasielanie newsletterov je potrebné mať uložené. Tieto dáta by samozrejme mali byť zabezpečené pred zneužitím alebo krádežou, aby nedošlo k porušeniu nariadenia o GDPR.

Organizácia musí dať zákazníkovi možnosť zrušenia odberu e-mailových ponúk. V praxi to znamená, že zákazník musí mať možnosť kedykoľvek odvolať súhlas a firma mu už následne nemôže posielať ďalšie ponuky e-mailom. Spoločnosť by mala mať vytvorený systém na okamžité zrušenie newslettera. aby zákazníkovi v prípade zrušenia súhlasu vyhovela.

Zdieľajte tento článok